Gå till innehåll

Problem med Tunze Stream (Hjälp!)


Sunny

Rekommenderade inlägg

Den ena blåa lådan från mina 2x6100 Pumpar har börjat strejka ?

den piper jätte högt när jag kopplar pumpen till den.... trodde först att det var fel på pumpen eller liknande så jag provade koppla in pumpen o diverse till den andra boxen o sen så provade jag koppla in den andra pumpen till boxen som pep och kom framm till att det var fel på boxen..

Förstår inte vad som är fel pumpen ger fortfarande ut en stråle men den piper helt galet....

Är det någon som vet hur jag åtgärdar problemeteller vad det kan vara som är fel ?

M.v.h

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja antingen det eller fel=överbelastning av boxen. Jag har just skickat en likadan till tyskland för rep. OBS vid rengöring av motorn så se till att det lilla kylhålet uppe t.h ovanför rotorn ej är tätt då. Om det är fallet så blir motorn varm och boxen piper. Hålet är rel. svårt att upptäcka men doppa hela i utspädd saltsyra och blås rent med tryckluft.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är inget fel på pumpen eftersom den funkar fin fint med den andra boxen..

boxen funkade igår sen helt plötsligt började den pipa o så har den fortsatt så.. ibland tar den nåra sekunder innan den börjar pipa o förstpiper den med jämta mellanrum och sen sätter den igång ordentligt ( Pip pip piip piiip piiiip- piiiiiiiiiiii....)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...