Robban Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Erfarenheter kring Valentinin(puffer) i ett korallkar uppskattas!?Mvh Robert Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 tjena! jag hade en solandri i mitt kar och den rörde aldrig nåt i korall väg. vet inte hur det är med en valentini men dom är väl rätt jämn lika skulle jag tro. det enda var att min ville mumsa och smaka lite på eld räkan i början men han gav sig med det efter ett tag. annars är det fruktansvärt härliga fiskar! lite små personlighets drag emellanåt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 Ja, jo jag höll ett antal kulfiskar i ett bräckvattenskar i mina tonår. Precis som du säger de har personlighetsdrag. Om de kanske tar en snigel eller två, eller nåt annat de kan hitta i stenen känns överkomligt. Men mina koraller är heliga!Jag tror jag mest är orolig för en ev toxin utsöndring vid stress eller sjukdom, precis som alla box/puffers kan göra. Och så står jag där med en WIPEOUT. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 sniglarna rörde min aldrig och inte korallerna heller men dina kanske smakar bättre jag råkade ut för en "fisk död" i våras då det strök med några utav invånarna där ibland kulan men det hände inget med vattnet ang gifter och sånt men jag hade kanske bara vanlig bonn röta provar man inget får man inget veta hehe, om man törs när det gäller ett salt kar fullt med sps juveler! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 Hehehe, ja du vete fan om jag vågar. Får fundera ett tag, annars blir det väl den säkra men tråkiga fiskbesättningen igen.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.