Gå till innehåll

Aquaristic.net vs. Carmen Schwemmer


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hejsan. Har en jämförelse mellan dessa firmors pålitlighet osv redan gjorts på detta forum? Annars, vilken kan ni rekommendera. Priserna verkar ju vara relativt lika.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Har beställt en del tidigare av Carmen, och har fått någon grej fel varenda gång (3 ggr), så nu blir det inget mer därifrån. Snitttiden har varit ca 2 månader innan grejorna dykt upp. Priserna ligger lite lägre än vissa andra tyska webbutiker, men den luringen tar även ut en förpackningsavgift (beroende på hur mycket tid det tar att paketera, vid senaste beställningen var den på 22 euro...), och även frakten är rörlig, så det blir nog ungefär samma priser i slutändan.

Kolla även här:

länk1

länk2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har handlat på aquaristic.net och har bara bra saker att säga, däremot så klantade UPS till det ordentligt så att mina saker låg i Göteborg och väntade i en vecka

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Carmen har funkat för mig, men man måste ha framförhållning då det i regel tar 8 veckor att få något. Priserna är dock väldigt bra. Själv köper jag Tunzefilter därifrån 100 kr för fem stora.

Brukar förståss köpa stora mängder åt gången.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Har köpt både från Carmen och Aquaristic. Carmen tar en extre pacningsavgift och Aquaristic lade på lite extra på Vaten. Det har tagit lika lång tid att få grejorna ca 3 månader. Upplever att kostnaden för att få hit grejorna är lika stora men Aquaristic har varit lättare att få kontakt med.

Om man ej har bråttom så är det ett billigt allternativ.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 månader! jag har handlat från aquaristic.net och det tog 3 veckor. Jag skrev i beställningen att jag uppskattade snabb leverans och så skickade jag en undran hur det gick.

Så man får kanske ligga på lite. Det kanske finns en prioritering på hur mycket man handlar för också, jag handlade för ca: 700 euro.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De gånger jag handlat på aquaristic.net har det aldrig tagit mer än två veckor, sist fick jag ett mail efter fem dagar där dom ursäktade förseningen som berodde på att allt inte fanns i lager. Sedan tog det nio dagar innan jag hade grejorna. Jag handlade för 300 euro.

Tre månader är oacceptabelt.

/Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

verkar som om det är väldigt varierat ! för mig tog det ca 8veckor från aquaristic även andra har nämmt 8 veckor som mkt vanligt :-( men antagligen är det så att vi i lilla sverige är inte så intressanta som kunder om trycket är hårti order högen !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Aquaristic klantar till det lite väl ofta men annars så funkar det hyfsat. han är i alla fall mån om kunderna och brukar gottgöra fel som hans medarbetare gör( Han säger alltid att hans medarbetare har klantat till det när man klagar lite) Bra att ha nån att skylla på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...