Gå till innehåll

PVC frågor...


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Tänkte beställa lite PVC från aquaristic.net men lite frågor dök upp.

1. Behöver man en kulventil i överrinningen om man använder sig av en Stand Pipe?

2. Säljer de backventiler och kulventiler på aquaristic.net ? För jag kan iallafall inte hitta några!? Har inte så bra koll på vad allt ska heta på engelska dock.

3. Jag har som sagt tänkt bygga mig en Stand Pipe enligt instruktionerna på Durso's sida (construct standpipe), och om man kollar på de olika komponenterna så är väll det mesta rätt självklart förutom nummer 6, Street-Ell, vad exakt är det för vinkel han har använt sig av? Och finns den på aquaristic.net ??

Många frågor här... hoppas någon kan svara på någon av dem iallafall :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det du söker efter ang Streeteal är en vanlig 90º böj

Jag tror att det heter valve för backventil ligger under menyn taps, valves, clamps

Kranar lligger under samma meny och heter Balltap

Nja det tycker jag ej att du skall behöva ha en kran på utvattnet.

Skulle la vara om man vill strypa flödet ner om nu pumpen upp é för klen till förhållande vatten ut, så nja...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick bara för mig att det va någon specialare efter att ha läst texten nedan:

"Note: A street-ell allows the ell to be inserted directly into the Tee fitting without requiring a separate small PVC pipe length to connect the elbow and tee together. A standard PVC Elbow can be used but may not be as compact as the street-ell."

Ok, så Valve e alltså backventil.. tackar!

Så en kulventil är alltså kranarna? där ser man vilken koll jag har! :) Men det där med att använda kulventil för att minska ljudet ska inte behövas då man har en Stand Pipe då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...