Gå till innehåll

Tubastrea sp - sol korall ??


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Antar att du menar Tubastrea sp. ? Svårigheten är att de måste matas regelbundet och att de inte trivs för ljust. Har du lust och ork att mata de flera gånger per vecka (vilket man iofs bör göra med de flesta koraller) så är de inte särskilt svårskötta eller krävande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett par, man lugnt säga att de är krångliga, det är näst intill omöjligt att ha dem utslagna några längre stunder. Om jag var dig jimmy så skulle jag strunta i att skaffa denna typ av korall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Niclas,

Vad matar du med? Hur ofta matar du? Hur matar du? Mina personliga erfarenheter av Tubastrea är att de inte alls är svåra att få att slå ut eller överleva. Däremot är de relativt arbetskrävande iom att man måste mata regelbundet och mycket.

Att de inte är utslagna några längre stunder beror antagligen (observera att detta är spekulationer) på att det antingen inte finns tillräckligt mycket mat för de att fånga och att vara utslagen då skulle kräva mer energi än det finns att tillgå genom att vara utslagen, eller så kan de eventuellt stå för ljust. Har du kollat om de är utslagna på natten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...