Guest Gäst Postat 20 december 2003 Dela Postat 20 december 2003 Hej, jag undrar hur ni brukar göra när ni ska sätta fast koraller m.m. på släta stenar m.m. Har en mjukkorall jag vill sätta dit på en helt slät o brant sten o det ända jag kan komma på är att limma fast den på något sätt, finns det något lim eller liknande man kan ha o vart kan man köpa det i såna fall? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 20 december 2003 Dela Postat 20 december 2003 Kolla på http://www.garf.org/ Mjukkoraller kan du fästa med gummiband (själv använt på en xenia) eller nån form av silduk/"brudslöjetyg". De fäster sedan fast sig själv på stenen. Min xenia satt fast efter bara 2 dar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 20 december 2003 Dela Postat 20 december 2003 Plastband (buntband?) + coralfix, tror jag det hette,en form av epoxy(?) förfastsättning av just koraller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 20 december 2003 Dela Postat 20 december 2003 tackar för svaren, buntband funkade inte speciellt bra så jag får nog ta o köpa något lim av något slag, ska testa din epoxy ifall det finns o få tag i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 20 december 2003 Dela Postat 20 december 2003 Jag tar ett gummiband å fäster den med pressar den mot stenen. efter ca 2 veckor så är den fast å man kan ta bort gummibandet.__________________MVH Christian wrang.com Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.