Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Hur funkar den pumpen igentligen fattar inte riktigt är det med slangar och så eller måste man ha karet borrat och PVC eller? Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Pumpen du nämner kör man med PVC rörDen har 25mm anslutningarEftersom det är en tryck pump så måste pumpen på nått sätt få vatten in i rotorhuset. Antingen så står den brevid karet och detta är borrat, Eller så bygger man en cloosed loop system.Sök på Closedloop i forumet så kommer det upp lite ideer hur detta funkar Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Tack för svaret!Det såg lite för överdrivet ut för mig det där Closedloop så jag får fortsätta att köra med Tunze istället =) Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Ja det tar ju lite plats med cloosed loop systemet men största fördelarna är la att man slipper värmekällan i karet och att deltec pumparna är helt tysta Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Jag har en 4040 pump och den är fantastiskt tyst. Skummaren låter mycket, mycket mer. Till och med min lilla 900 liters interna pump i mitt gamla akvarium låter mer än min 4040.HeNkedeh: Tänk på att detta är en pump som skall vara utanför akvariet. Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Anslutning sugsida 32 mm, trycksida 25 mm.. Kanonfin pump! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.