Xenia83 Postat 12 december 2006 Dela Postat 12 december 2006 Första gången ja blir lite orolig för en fisk, jag har en salarias som är ganska nyinköpt "Ca 1 månad" jag ser den äta och den ser ut att må bra, kanske lite magrare än när ja köpte den men vet ej säkert.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p> <o:p></o:p>Den var lite skygg i början men se senaste veckorna har det varit ordentlig fart på den och jag har ofta sätt den äta av alger i akvariet. <o:p></o:p> <o:p></o:p>Men i söndags ordnade jag om min ls i karet och jag tror nu att de kanske kan vara orsaken. <o:p></o:p> <o:p></o:p>Men Just nu så såg jag att den lät sig bli putsad av min annars väldigt skygga Eldräka, den verkade benägen att vilja bli putsad i hjälarna.<o:p></o:p> <o:p></o:p>Jag har hört tidigare att fiskar bara låter sig putsad om de har parasiter, stämmer detta eller det kanske räcker med att det fastnad smutts från sanden eller något annat? <o:p></o:p> <o:p></o:p>Bör jag göra något eller jag ska lita på att mina 2 Eldräkor och mina 3 putsarräkor fixar problemet? <o:p></o:p> Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.