Gå till innehåll

Orolig för parasiter!


Xenia83

Rekommenderade inlägg

Första gången ja blir lite orolig för en fisk, jag har en salarias som är ganska nyinköpt "Ca 1 månad" jag ser den äta och den ser ut att må bra, kanske lite magrare än när ja köpte den men vet ej säkert.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

<o:p></o:p>

Den var lite skygg i början men se senaste veckorna har det varit ordentlig fart på den och jag har ofta sätt den äta av alger i akvariet. <o:p></o:p>

<o:p></o:p>

Men i söndags ordnade jag om min ls i karet och jag tror nu att de kanske kan vara orsaken. <o:p></o:p>

<o:p></o:p>

Men Just nu så såg jag att den lät sig bli putsad av min annars väldigt skygga Eldräka, den verkade benägen att vilja bli putsad i hjälarna.<o:p></o:p>

<o:p></o:p>

Jag har hört tidigare att fiskar bara låter sig putsad om de har parasiter, stämmer detta eller det kanske räcker med att det fastnad smutts från sanden eller något annat? <o:p></o:p>

<o:p></o:p>

Bör jag göra något eller jag ska lita på att mina 2 Eldräkor och mina 3 putsarräkor fixar problemet? <o:p></o:p>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...