Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 tjena jag kan inte bestämma mig vilken rördiameter jag ska ha från ock till sumpen . Det blir antingen 30 eller 40 mm, men sen vet jag inte hur kraftig pump jag ska ha. vad har ni och vad rekomenderas. Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Hejsan i mitt nya kommer jag ha 50mm rör ner å ett 25mm rör som returRöret ner är bättre att ta lite mer än pumpen upp så att allt vatten som pumpas upp lättare kan rinna ner igenjag kommer dock att ha 25mm röret i 50mm röret för att slippa ha fler rör och borrningar i karet Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 det var ingen dum ide att köra rör i rör. vilken sorts pump kommer du att ha till detta o vilken styrka på den. jag går och funderar på att borra karet eller om jag ska använda mig av en hävert men ändå ha avrinning i ett hörn om det nu skulle hända att strömmet skulle gå. någon med idéer och synpunkter får gärna höra av sig. Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Det var smart Wrang.. Jobbar på Hornbach.. och säljer Mp:s akvarium där.. Där har dom ett bra kar, med ytavrinningsbox.. Fiffigt system.. Det funderar jag på att ha i mitt nästa kar.. Ska byta till ett annat.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.