Gå till innehåll

Skummaren Aqua medic turboflotor 1000


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Guest Gäst

jag har köpt en aqua medic skummare rätt nyligen men jag får den inte till att fungera så bra.den överskummar något så fruktansvärt..jag har provat att ställa ut flödet med hjälp av de 2 tapparna som sitter på utflödes rören men den överskummar fortfarande...pumpen som följer med är en ocean runner 2500 med 30% bättre effektivitet...vad kan felet vara?smiley5.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Hm.. Ocean runner till en Turboflootor? Är pumpen utrustad med Pinwheel och luftslang? Annars kommer det inte att funka alls. OM det är utrustatad med dessa attiraljer så prova att strypa luftslangen till 1/3-dels öppning.

Lycka till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Antar att det är en ocean runner PH 2500?

Den är ju lite starkare så du borde fått med en distans att sätta under skummarkoppen. Själv har jag fått strypa utloppet från pumpen för att få ordning på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

jag sitter och kollar på bruksanvisningen men vad jag ser på ritningen så är det bara den där bajonett kopplingen som ska sitta där..ser inte ut att vara någon distans mellan bajonnet kopplingen och skummar koppen...vad är det för strypning du har satt på pumpen?..jag har även problem med mkt luftbubblor i akvariet...kan det bero på att skummaren är i inkörnigsfasen eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Bubblorna avtog efter ett par veckor för mig.

Det är bajonettfattningen jag menar, det finns en lite längre och en som är kortare. Den längre har en bit genomskinlig rör i mitten, svårt att förklarasmiley5.gif, men du ser om det är den.

Jag ströp utflödet med ett buntband runt siliconslangen.

Om du tycker det är jobbigt med bubblor nu i början kan du lägga lite filtervadd i sista "lådan" vid utloppet, det kanske hjälper.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Hej,

Har du en grå stryphylsa/rör på insuget till pumpen, om inte så överskummar den något fruktansvärt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

tack för hjälpen!!...jag hittade inte upphöjningen men jag har strypt luftflödet lite grann så den skummar inte över så mkt nu...men jag ska kolla på affären imorgon om det finns någon upphöjning till övers!...

tack så mkt för hjälpen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...