Gå till innehåll

Stapla sten och annat


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hmmm, har staplat och staplat... försökt inreda, men blir inte riktigt nöjd.

Har min ls längst bak i akvariumet...

det är inte så stort. På ca 200l

Är lite nyfiken på hur andra har gjort.

Någon som har tips?

Vill inte heller att det ska bli för "bullrigt" med all sten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för svar, men problemet är att jag nog inte ska ha ett "vanligt" revakvarium utan ett som anpassar sig åt sjöhästar... vet du vad som kan vara bäst att göra då vid inredningen?

__________________

MVH/Jenny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa är nog alltid att inreda det så att man själv tycker det är snyggt. Jag tror inte att sjöhästarna kommer att bry sig om hur du staplat stenen. Däremot så kommer dom att tycka om lite kraftiga varianter av makroalger (caulerpa).

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo jag vet, har raggat lite caulerpa... men det är lite knepigt. Att få tag i... har inte så många sorter...

tyvär :(

hört att det även finns andra "större" macroalger än caulerpa? aja, det får bli som det blir...

förresten? har du msn?

jag har jentan@hotmail.com

__________________

MVH/Jenny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det funkar om du binder fiske lina i en sten och sen en frigolitbit eller liknande i ytan så länge bara så att sjöhästarna har något att haka sig fast i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om att stapla sten så gjorde jag det ikväll i mitt 450L. Ett litet misstag jag gjorde var att jag hade MH tänd som "arbetsbelysning" vilket gjorde att jag fick en hyfsad "sol bränna" på ena armen.

Undrar ifall vi har någon after sun lotion kvar sen i somras...smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm, nu har man ändrat lite... igen... fy jag börjar få skavsår på mina fingertoppar :(

problemet är att jag inte har riktigt fullt med ls sten... :( jag tycker det ser lite tomt ut...

speciellt om man kollar in andras saltakvarium som är fullproppade med levande sten...

vad ska jag göra för att bli nöjd med min inredning?

ska jag ha stenarna längst bak? i mitten? som en ring?

hmm, det är så svårt att bestämma sig...

speciellt när man vill utnyttja all sten så bra som möjligt, och att det ser BRA ut.

aja, det ger sig :)

__________________

MVH/Jenny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du funderat på att bygga en ställning eller trappa av pvc att lägga eller sätta fast stenarna på? Då blir det lite luftigare mellan stenarna och man kan få det att se ut som om det är mer levande sten än det egentligen är.

__________________

~~~ Max Photo ~~~

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...