Gå till innehåll

tunze stream 6060


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Guest Gäst

tänkte köpa en stream 6060 (6000 l/h) till mitt 375 liters kar.. tror ni att det blir tillräckligt med drag i burken eller är det overkill...jag har i stort sett bara sps koraller

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Precis vad jag tänkt mig till mitt 325L...fast på senare dagar har jag börjat fundera på om man skulle ta och slå till med en 8000h/l. Känns svårt att bedömma hur kraftig strömmen kommer bli när den inte räknas som en stråle längre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Om jag vore er skulle jag satsa på 12000l modellen med intervallstyrning. Har själv denna pump i mitt akvarium och tycker inte att det är för mycket. Det finns också möjlighet att sänka volymen per timma om man skulle tycka det är för mycke.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Hehe...jo,hade man haft pengarna så hade man ju lätt satsat på en sådan men nu är det som det är,8000L/h modellen borde alltså funka rätt bra antar jag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Jag har precis installerat en 12000L stream, trodde att det skulle bli "storm" under vattnet men det blev inte så dramatiskt... Om jag vore Er så skulle jag köpa minst 8000L.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Pumpen ifråga låter inget alls

Kanske lite att man stör sig på om man nu skulle ha sinne för hörsel å höra det lågfrekventa ljuden då den skiftar från maxflöde till min flöde men inget jag tänker på längre.

Köpte själv till en fotocell som man kopplar in så går pumpen ner till min flödeoch konstantflöde efter att ljuset släckts

Så skaffa du dig en 12000L/h iställlet å ställ ner flödet efter ditt behov i karet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...