Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Jag har nu allvarligt börjat tröttna på mitt actinicrör!!!!!!!!! Har ett Marine-glo och tycker att det ger för mycket "vitt" ljus och för lite actinic. Vilka/vilket lysrör rekomenderar ni om man vill ha mycket actinic? Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Arcadias Actinic är VÄLDIGT Actinic... mörkt blå/lila Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Hej!Måste fråga bara, har Actinic med ljusstyrkan på rören att göra eller är det något helt annat? Alltså om jag får tag i ett rör med 20 000 K, är det Actinic då? Känns lite fånigt att fråga men annars får man ju inte veta! Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Vi kör med Corallifes 100% actinic rör. Tycker att det är ett kanonrör. Svindyrt ca 350:- motför marineglo ca 150:- men absolut värt 200:- extra. Blev snål en gång och körde marineglo men bytte snabbt tillbaka till Corallifes vilket jag tycker ger massor av kalkalger och snyggt sken. På en del av våra stenar växer det kalkalger som blivit 10 cm tjocka. det har inget med ljusstyrkan att göra utan färgtemperaturen. Ett actinic rör är bara blått motför vanliga dagsljusrör som oftast är gult, rött, grönt Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Tack för svaren! Det blir till att prova ett Corallife och se om jag trivs bättre med det. Citera
Guest Gäst Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 har någon provat blacklight rör sk. "uv-rör, disco rör"? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.