Gå till innehåll

Små luft bubblor från Skummaren...


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Guest Gäst

Hej!

jag undrar hur långtid det brukar ta innan alla små små luftbubblor från skummaren är borta.

hela akvariet är fullt!!

har en TF1000 multi "aquamedic"

Det har vatt igång i ca 2v

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Det hjälper att stoppa lite filtervadd i den sista behållaren. Beroende på inställning så ger min fortfarande lite bubblor om jag inte har vadd där. Men den skummar grymt bra nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Jag fodra ner utloppet från 40mm till 13mm och det tog bort en del sen är det viktigt att ställa in inflödet riktigt. Om manpumpar in för mycket vatten så blir det mer bubblor. Dessa 2 saker gjorde jag och nu så kommer det endast en liten bubbla då och då

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Byter vadden ungefär 1 gång per vecka. Det är sån liten mängd som ryms där. Tänk på att inte packa den för tätt, då rinner det över snarare än genom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

jag prova med blå svamp i den svarta lådan "till skummaren"

men det hjälper inte.

Ska prova ändra på dom gråa pinnarna på skummaren har fullt flöde nu pga att det kommer för mycket vatten i koppen annars..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Jag hade problem med microbubblor precis när jag startade upp min Deltec skummare i mitt nya akvarium. Skummar koppen fylldes också hela tiden. Men jag slängde allt som hamnade i skummar koppen även om det såg ut som rent vatten, men det var det nog inte för det skummade som f-n i toaletten när jag spolade ut det varje gång. Efter två veckor så var alla micro bubblor helt borta och skummaren skummade normalt samt att skummet numera ser normalt ut. Jag läste någonstans att det kan vara någon tillsatsi saltet som skapar extrem skummningen. Ytspänningen blir nog för hög. Så xedar släng allt du får i koppen och låt det skumma på för fullt så försvinner det nog.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

jag antar att ni har skummarna i karet ? annars hade ni iofs inte haft problemet kanske fundera på en liten sump ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...