gladiator Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Hej !Limmar pvc rör till skummaren, undrar hur länge Tangit lim måste torka innan man kan använda det i karet ?Måste man göra rent röret efter limmet har torkat ?// Johan Citera
Hultis Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Hej !Limmar pvc rör till skummaren, undrar hur länge Tangit lim måste torka innan man kan använda det i karet ?Måste man göra rent röret efter limmet har torkat ?// Johanjag har för mig att jag läst nånstans på forumet att 24 timmar bör det ligga och torka? efter vet jag inte om det är nödvändigt då det har härdat riktigt, men torka av ytorna där limmet ska vara så det biter riktigt, använd aceton el dyligt men det visste du kanske? Citera
gladiator Postat 11 januari 2007 Författare Postat 11 januari 2007 Jag har gjort rent med t-röd och limmat som beskrivningen säger.Är bara så sugen att skruva ihop allt och test köra, men vill ju inte förgifta hela karet, eller att limmet inte har torkat och får en vatten skada.Ska nog vänta 24 h ... Citera
Draedon Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 "Better safe then sorry..." Jag limmade mina rör en kväll, drog igång allt på eftermiddagen följande dag. Citera
Constanzo Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Vanlig tangit är "full rating" efter ca 16 timmar!Tangit-express är motsvarande efter 4 timmar!/Kenny "GPA" Constanzo Citera
gladiator Postat 12 januari 2007 Författare Postat 12 januari 2007 Kanon ! Monterar ihop alla rör ikväll....// Johan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.