Gå till innehåll

Pistolräka!


Peppz

Rekommenderade inlägg

Beställde mig en cryptocentus cinctus å en röd pistolräka.

Men ur var dehär nu? Är pistolerna farliga för andra smådjur?

Tänkte bosätta gobien å räkan i mitt mollynano där de bor en percula, en putsarräka å en pepparmintsräka.

Vad säger ni experter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft pistolräka+gobi. Pistolräkan är mycket effektiv att försvara hålet de bor i (hade en stor 25cm gylta som försökte vilket resulterade i en vit prick på nosen) i övrigt är räkan blind och verkar helt beroende av att gobin föder den och vad jag upplevde inget problem för andra djur. Den måste dock ha en rel djup sandbädd så de kan (räkan) gräva sina gångar. Mycket interesant symbios!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft pistolräka+gobi. Pistolräkan är mycket effektiv att försvara hålet de bor i (hade en stor 25cm gylta som försökte vilket resulterade i en vit prick på nosen) i övrigt är räkan blind och verkar helt beroende av att gobin föder den och vad jag upplevde inget problem för andra djur. Den måste dock ha en rel djup sandbädd så de kan (räkan) gräva sina gångar. Mycket interesant symbios!

Låter fint, tänkte fixa en liten sandbädd åt dem, känner mig dock lite småskeptisk för jag har provat djup sandbädd en gång å fick problem med nitrit och nitrat.

Nåja, man får väl prova iaf.

Tack för ditt svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...