Gå till innehåll

Instant Algae foder...


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Guest Gäst

Onekligen intressant, skulle själv gärna prova (kanske nåt för min tridacna). Som vanligt får man väl vänta i evigheter innan det dyker upp i Sverige men kanske det finns i Tyskland? Jag kunde dock ej hitta det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Hejsan!

Som en del av er kanske vet så har lite odlingsplaner så därför har jag kollat upp lite mer angående Instant Algae. Det verkar som jag kan få hit det till ganska schyssta priser om jag bara hittar en bra transportlösning. Priserna bör inte bli mycket mer än de som anges på www.rotifer.com -sidan.

Jag skulle alltså gissa på följande priser

100ml 125-175kr (räcker cirka 15 miljoner rotifers)

400ml 200-250kr (60 miljoner rotifers)

1000ml 375-450kr (150 miljoner rotifers)

Det finns tre sorter.

Rotifer Diet som är för att föda upp rotifers

"Coral&Clam" Diet som är för alla filtrerare

Omega Boost för att berika rotifers/artemia

De kostar lika mycket oberoende på sort...

Jag har läst mycket gott om Instant Algae på Reef Central. Det ska vara en högklassig produkt perfekt för rotifers och koraller/musslor. Det går att frysa ner och då är hållbarheten 2 år. I kylskåp kan man förvara det i cirka 3 månader.

Är det fler som är intresserade så får ni gärna meddela mig så vet jag lite mer hur mycket jag ska ta in. Är vi fler blir det ju billigare också. smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Jag kommer få ett par 100ml-flaskor över om det är någon mer som är intresserad. De kommer kosta 150kr.

Det ska bli väldigt skoj att se hur koraller och andra filtrerare gillar Coral&Clam Diet... tyvärr har jag ju inte musslor nu. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Nu har flaskorna äntligen kommit fram efter lite strul med fraktbolaget!

Jag kan säga att det är verkligen koncentrerat! Ett par droppar färgar min rotiferkultur lagom grön. Man slipper dessutom en massa fällning på botten, det ser helt enkelt bättre och fräschare ut. Rotiferna förökar sig otroligt snabbt nu! Clownfiskynglen ser också piggare ut nu.

Jag har även provat att tillsätta Coral&Clam Diet i mitt stora kar och tyckte mig se lite mer polyper ute på en del koraller, men det är nog för tidigt att uttala sig om ännu.

Jag PM'ar de som har anmält intresse... om det är någon mer som vill prova på så är det bara att höra av sig till mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...