Peppz Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Det hänger ut två långa genomskinliga armar ur en sten i mitt nano!Svårt att förklara, men de ser ut som nått byggt ett litet hem i en sten, ser ut som ett minimalt getingbo ungefär, åsså åker det in och ut ett par silvriga/transparenta armar som är ca. 10cm.Svårt att fånga på bild för armarna är så smala.Nån som vet? Citera
Ingvar Hellmalm Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Det finns filterande rörmaskar som lever så. Fångar bakterier, plankon m.m. gör ingen som helst skada. Armarna kan vara upp till 30cm långa och försedda med något klibb. När de har fångat tillräckligt så drar masken in dom och äter. De är mest aktiva på natten. Namn? det finns flera sorter. Citera
Gnarkill Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 jag har också såna armar i mitt kar! fast dom är bara igång när det ljust Citera
cutekid Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Det är inte en typ av ormstjärna då? När stigigemla var förbi hos mig identifierade han ett par stycken och jag har även dett hela stjärnan var ute med. Citera
Gnarkill Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 nä man ser bara 2-3 armar ute åt gången som kommer ut från hållor i stenarna! så nån ormstjärna är det inte de har jag listat ut Citera
Ingvar Hellmalm Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Det är inte en typ av ormstjärna då? När stigigemla var förbi hos mig identifierade han ett par stycken och jag har även dett hela stjärnan var ute med.Nej jag tror inte han menar detta. Utan kanse en Eupolymnia eller Reteterebella men det finns även Echiurida och Sipunculida maskar som har sådana tentakler. Citera
Gnarkill Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 jo jag tror att det är någon form av mask! men jag hoppas att det inte är nån farlig sådan som kan bränna korallerna om det nu finns Citera
Peppz Postat 18 januari 2007 Författare Postat 18 januari 2007 Jag kan försöka ta ett kort på "bi-kupan" imorgon så får ni se lite närmare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.