Gå till innehåll

Caulerpa "rymde"


Manks

Rekommenderade inlägg

  • 3 månader senare...

Angående den förymda Caulerpan i medelhavet som spolats ur från Museet i MOnaco så kan jag bekräfta att den finns.

Vi bodde i staden Menton vilken ligger cirka två mil från Monaco. I viken Baja Benjamin nedanför vår lägenhet växte det massor.

Både Caulerpa Taxifolia men även den andra varianten med bubblor, men den kanske finns från början i Medelhavet, jag vet inte så noga.

Caulerpan växte otroligt tätt och satt både i sanden och på stenarna.

Jag tog faktiskt med mig lite av den muterade mördaralgen hem till mitt akvarium och den klarade omställningen hur bra som helst från kallt medelhavsvatten till varmt akvarievatten. Men tyvärr så mumsade mina kirurger upp alltihop innan det han och ta sig ordentligt när jag nyligen flyttade akvariet.

post-839-14468912297349_thumb.jpg

post-839-14468912297439_thumb.jpg

post-839-14468912297532_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tog faktiskt med mig lite av den muterade mördaralgen hem till mitt akvarium och den klarade omställningen hur bra som helst från kallt medelhavsvatten till varmt akvarievatten. Men tyvärr så mumsade mina kirurger upp alltihop innan det han och ta sig ordentligt när jag nyligen flyttade akvariet.

Var inte ledsen det var tydligen inte dina kirurger:nöjd: De borde ta fram genmodiferade kirurger som tål lite kallare vatten så vore problemet snart vara en saga all. En hemsk naturkatastrof är det av helt ofattbara mått

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...