Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Har en newjet 1200 i filterfacket och för tillfället har jag orginalpumpen vid ena hörnet, den blåser 1100 l/h. har beställt en koralia 1 (1500l/h) men börjar att fundera på om cirkulationen kommer att bli alldeles för kraftig,har finkornigt bottensubstrat.

tacksam för tips och funderingar!

Postat
Har en newjet 1200 i filterfacket och för tillfället har jag orginalpumpen vid ena hörnet, den blåser 1100 l/h. har beställt en koralia 1 (1500l/h) men börjar att fundera på om cirkulationen kommer att bli alldeles för kraftig,har finkornigt bottensubstrat.

tacksam för tips och funderingar!

Korallia 1 kommer inte att ställa till med ngr problem tror jag. En kompis (skall tipsa honom om denna tråd) köpte K1 och det funkar klockrent till 80l.guppyhotel. Problemet blir MaxiJet som ju som namnet antyder har en jetstråle - alltså ett litet utblås som ger kraftigare koncentrerad stråle. Koralian är bredare och ställer inte till med den typen av "sprutt" :) ...

Postat

Korallia funkar helt utmärkt till ditt molly, som Ricard skrev så har jag en själv i mitt kar. Jag tror t.o.m att du kan ha en korallia 2 i ett molly.

Mvh Richard

Postat

Vad bra att den passar till mollyn! tack för era svar! får tillbaka min kamera på tis, ska lägga ut några foton på karet under en ny tråd!

• Skapa Ny...