Gå till innehåll

IKSén


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej denna fråga riktar väl sig framförallt till Johannes eller Wrang..

Håller på o plojar med nivålarmet för automatisk vattenpåfyllning, vad jag förstår är att man måste välja en tid för hur långt pumpen för påfyllning skall gå, det går alltså inte att ha samma nivå indikator som borde känna när det finns vattennivå igen till att slå av pumpen automatiskt? Eller har jag missuppfattat saken?

Sen undrar jag om Du wrang har haft problem med att få winsoft att fungera? Jag har stora problem med att få det hela att funka, programmet kan läsa t.ex. vilken programversion som IKSén har, den kan även kolla av värden i realtid i visst läge, men att läsa från IKSén till programmet för t.ex. programmering går inte. Den läser till dess att det är ca: 20% kvar sedan meddelas att jag skall kolla min seriella överföring, men den är ok.

Datacapture fungerar lika illa. Jag har provat med hyperterminalen och det fungerar fint.

Johannes skrev att Du eventuellt har haft liknande problem så jag hoppas på Dig!laugh.gifJohannes håller på att kolla detta, men jag tänkte att även Du har lite ideér om vad det kan vara.

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm första frågan, fattar nu att tiden som man ställer är en säkerhetsåtgärd bara..

Men hjälp mig gärna med mina mjukvaruproblem... Man blir lätt gråhårig...

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

<BLOCKQUOTE>Citera: Ursprungligen postat av Niclas den 29Juli2003

<HR>

Hej denna fråga riktar väl sig framförallt till Johannes eller Wrang..

Håller på o plojar med nivålarmet för automatisk vattenpåfyllning, vad jag förstår är att man måste välja en tid för hur långt pumpen för påfyllning skall gå, det går alltså inte att ha samma nivå indikator som borde känna när det finns vattennivå igen till att slå av pumpen automatiskt? Eller har jag missuppfattat saken?

Sen undrar jag om Du wrang har haft problem med att få winsoft att fungera? Jag har stora problem med att få det hela att funka, programmet kan läsa t.ex. vilken programversion som IKSén har, den kan även kolla av värden i realtid i visst läge, men att läsa från IKSén till programmet för t.ex. programmering går inte. Den läser till dess att det är ca: 20% kvar sedan meddelas att jag skall kolla min seriella överföring, men den är ok.

Datacapture fungerar lika illa. Jag har provat med hyperterminalen och det fungerar fint.

Johannes skrev att Du eventuellt har haft liknande problem så jag hoppas på Dig!laugh.gifJohannes håller på att kolla detta, men jag tänkte att även Du har lite ideér om vad det kan vara.

<HR>

</BLOCKQUOTE>Hejsan.

Ja jag har ingen nivåsond från IKS så jag vet inte men tycker att den borde känna av att den skall fylla upp till den får signal igen.

Pratar men Elektronik så säger man NO eller NC

NC= Normaly Closed

NO= Normaly Opend

Tror att dom kör på NO så den skall slå till då den sjunker under nivån å stänga av då den flytit upp...

Winsoft= Kasstade den i soptunnan eftersomd en ej stödjer Win XP

så har ej testat den mer...

DataCapture hadde jag problem med i början. satt å mecklade en massa å sedan så funkade den. Trodde att jag lött fel på Datakabeln så jag köpt en ny kabel IKS gjord.

Samma problem men nu då jag testar så funkar det. Antar att det är nått som man gjort med vad vet jag ej.

Hoppas nu att man ej satt horn i andra som tänker

-Teknik nissar ha ha så går det...

Allt är problem till en början innan man lär sig tekniken. Är jätte nöjd med min IKS men visst lite teknik frälst é jag allt.

Hör av dig via mejl så kan vi språkas där..

Har du MSN??

__________________

MVH

Christian

wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp hoppas även jag att mina inlägg inte får någon att tveka på IKS maskinen, den är ju helt klart outstanding på marknaden! Att sedan inte dataöverföringen fungerar till mjukvaran alla gånger är ju inte hela världen, de kommer ju med lite nya versioner nu i dagarna så jag tror nog att allt kommer att ordna sig. Har även fått lite support från IKS så nu fungerar ialla fall Winsoft så gott som helt.

Apparaten för övrigt är jag precis som Du mycket nöjd med, fattar inte hur man klarat sig utan innan...

Japp Msn har jag= mantinieks100@hotmail.com

Vi höres!

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit i kontakt med IKS ang XP-releasen men Mr Uwe Krebs är på semester. Och dom som sitter där nu jobbade inte med den delen. Svarar knappt på mail. Jag lägger också upp dig Niclas. Jag har cyberjman@msn.com

__________________

Ha d

Johannes

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...