Gå till innehåll

ställa karet i vattring !!


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Guest Gäst

Vårat golv lutar ! Det andra karet lutar också, inga problem för själva akvariumet men jä...igt irriterande när man ser att det skiljer flera cm på vattenlinjen i framkant. Nu när vi ska sätta upp ett 400 l juwel ska det stå på ett annat ställe men golvet lutar där också ca 1 cm. Hur gör man om bänken inte har ställbara tassar ? Nu har vi lagt kartongbitar under tassarna på ena sidan så att karet står vågrätt och sen pillat dit kartong på dom mittersta benen. Hur skulle ni göra ? Karet är inte fyllt ännu så kom gärna med åsikter. Skulle det kunna bli sådana spänningar i bänken att karet spricker?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Sen en annan sak: vårat gamla kar står tvärs över några golvreglar medan det nya kommer att stå längs med reglarna, tror ni att det gör något ? Huset är ett gammalt trähus med timmerstomme

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Efter ha vaknat mitt i natten av en ljudlig knäppning följt av att vatten forsat ut ur karet så kan jag bara råda dig att göra ALLT du kan för att ställa karet 100% rakt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Nu vet jag inte hur denna bäk ser ut men om det är 4 fötter på den skulle jag nog ta en skiva av nåt slag å sätta den på så får man en jämnare fördelning.

Annars kan man ta små bitar av massonit å lägga under kartong trycks nog ihop lite när du fyller på med vatten å så blir det snett igen

__________________

Jag stöder min lokala webbshop

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Vi har ställt en stum tjock skiva under bänken så själva underlaget är plant men golvet lutar. Det är 8 ben på bänken och det är Juwels "standardbänk".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...