ppihlstrom Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 behöver man ha cirkulation av osmosvattnet i påfyllningsbaljan? jag har byggt ihop en automatisk påfyllningsanordning. karet till denna håller tillräckligt med osmosvatten för ett par veckors förbrukning under normala förhållanden - måste detta vatten cirkulera för att inte bli dåligt? karet är helt öppet uppåt, men står instängt i ett mörkt skåp... Citera
pwin Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Jag har 50 liter osmosvatten under karet (mörkt, öppet kar) som kommer direkt från osmosen via en magnetventil, därifrån tar vattenpåfyllningen vattnet till akvariet. Jag har haft det så i ca 4 år och har aldrig sett något behov av cirkulation av osmosvattnet. Citera
ppihlstrom Postat 31 januari 2007 Författare Postat 31 januari 2007 ok, låter bra det.... kändes lite som slöseri med en pump att cirkulera osmosvatten.... tack för svaret! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.