Gå till innehåll

19L pico cirkulation


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Guest Gäst

Hoj! Ska imorgon åka och inhandla ett vanligt rektangulärt 19L kar som jag ämnar odla skivanemoner i. Har ett 15W rör som jag tänkt hänga ovanför men mitt största problem är cirkulationen,har bara 600L/h pumpar liggandes. Känns som ganska mkt fart för skivor,någon som har något enkelt tips för att få ner farten på pumpen(utan att rikta den rakt in i en vägg vilket skulle leda till sandstorm)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Sådär! Nu var det igång...får se om flickan klarar ljudnivån i natt,annars blir det till att flytta det. Har ingen värmare i det ännu,hoppas på att tempen ska hålla sig över 21grader under natten medans lyset är av.

Övervägde att slänga i en av de 3 pyttepyttesmå gul/svarta putsarfiskarna jag köpte idag men de åker nog alla i det stora karet. Hoppas att de inte blir slaktade i pumparna bara...

aerie_Nanorev1.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Har för tillfället slängt i grönrandiga släta,lila korniga,rosa/cremefärgade med taggar på och någon röd bubblig. Ska ta och klippa bort de två andra sorterna jag har i stora karet och slänga i där också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

vad skoj, då kan man skapa lite bytes handel!

Jag har några som heter något i stil med diskosoma (stavas nog helt anurlunda men låter typ så som jag har skrivigt det) ser ut som mini anemoner med långa gröna tentackler, sedan har jag blåa med med fyra vita strimmor på och så har jag typ vanliga gröna.

Skulle vara kul med några röda eller lila!!smiley17.gif

Vore kul att he en litet akvarium med bara skivanemoner eller bara Zoanthus.smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...