Dida Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 HejsanVart kan man köpa algen xHar någon av er använt det?Tar den bort även gröna alger?Mvh Dida Citera
dainese Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 Jag köpte mitt från http://www.shop-meeresaquaristik.de/product_info.php?info=p1046_Algen-Ex-f-r-Meerwasser.htmlJag tyckte inte att det funkade som jag hade tänkt mej.Skriver som många andra, bästa resultatet är att hitta källan till algerna istället för att bekämpa med kemikalier. Citera
dule Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 Dida, jag använde AlgenEx köpt på samma ställe. Kan nog säga att den inte var direkt som väntat tyvär Jag hade en hel del med bryopsis jag körde kuren i ca 2 månader enl. anvisningen. Vad som hände var att inga fler bryopsis kom, men dem som fanns växte LITE långsammare än tidigare. Tyvär så strök en Catalaphylia Jardinei med i samband med kuren, och det är en korall som man inte kan få tag i så lätt längre...Jag skulle rekommendera hellre algätande fiskar typ kirurger, salarias, Ambygobius Phalaena etc eller algbetande organismer såsom sniglar i mångfald, sjöhare. sjöborrar etc. (Läs på ordentligt ang. de sistnämda om du bestämmer dig för dessa). Citera
Dida Postat 5 februari 2007 Författare Postat 5 februari 2007 Tack för snabba svar, jag kommer nog INTE att köpa algen x , jag får nog kolla up vad problemet är.Jag kör rowaphos i reaktor så jag får väl se om det tar kol på algerna till slut.Mvh Dida Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.