ppihlstrom Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Den senaste veckan har jag hittat flera sådana häringa typer i baljan, o jag undrar vad det kan tänkas vara. Den på bilden är den största, ca 6-7 mm lång... den har tunna vajande spröt längst upp. Ytan är lite lätt luddig. Är det illa, eller nåt jag kan strunta i? De verkar tycka om lite skuggade platser, för alla (5-6 st) sitter i skugga... Citera
Rasmus Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 hade sådana i mitt kar innan också.fick reda på att det är slags svampar som filtrerar vattnet.helt ofarliga och försvinner med tiden. Citera
ppihlstrom Postat 6 februari 2007 Författare Postat 6 februari 2007 inget att oroa sig för då, alltså, eller riskerar man att de tar över? Citera
Rasmus Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Det är ingen fara, vad jag har hört så uppkommer dom på mörka ställen eller om karet inte haft så mycket belysning.så var det för mig iaf, när jag sedan började elda på med belysningen försvann dom. Citera
ppihlstrom Postat 6 februari 2007 Författare Postat 6 februari 2007 ahh, då bör de nog försvinna så snart jag är uppe i full belysningstid... Citera
Rasmus Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 du behöver inte oroa dig det tar dock kanske en vecka eller två innan dom försvinner efter du har eldat belysning, först ska dom dö och sedan lossna och ruttna sjöpung har jag för mig att dom hette, svenska populärnamnet Citera
Rasmus Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 ja jo, när jag fick höra de så trodde jag personen skojjade https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=13194 kolla där så får du se min "paniktråd" Citera
ppihlstrom Postat 6 februari 2007 Författare Postat 6 februari 2007 aha, så fler har haft samma funderingar... alltid trevligt att veta att man inte är ensam om att vara okunnig Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.