Gå till innehåll

Akvarie med lutande front.


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Guest Gäst

Jag har börjat fundera på att skaffa ett kar med lutande front. Hur upplever ni som sett ett sådant i verkligheten att perspektivet förändras?

christian_aqua_tot.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

För flera år sedan såg jag en "musseltank" med lutande framruta. Perspektivet var kanon tyckte jag, man upplevde akvariet som "djupare" och för att inte tala om hur bra det exponerade Tridacnorna men såg dem verkligen från "rätt" vinkel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Ja jag kan hålla med robban att det blir himmla snyggt med lutande framruta.

È du ändå fundersam kolla in detta akvarium med lutande framruta

http://www.eit.ihk-edu.dk/0880/index.htm

Har varit i kontakt med killen som har detta å han skriver så här.

900 liter.

Det måler 140cm fra hjørne til siden (altså siderne i vinkel).

Højden er 80 cm og hældningen på fronten er 60 grader.

Jeg har selv lavet alt det andet (top og bundstykke i mdf-træ, samt I-jern som akvariet står på)

__________________

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Hej

Intressant, jag är också intresserad av ett kar med lutande rutor.

Jag har sökt efter ägaren till karet på länken ovan, och fått ett svar på det danska forumetmed mail adresstill honom.

Jag läste någon stans att det var tillverkat av en tysk firma http://www.woha-aquarien.de/.

Fick du någon mera information om karet ?

Leif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

måste hålla med om att dessa akvarium är mycket fina, hade själv ett med lutande framruta innan. Det viktigaste är dock att akvariet är relativt djupt, delvis för att få ner ljuset och för att få en bra möblering i karet.

om ni är intresserade av ett kar med lutande ruta så kan jag fixa detta genom en mycket duktig akvarietillverkare.

Skicka ett pm så kan jag kolla ett pris.

MVH Richard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Mitt akvarium var ett panorama där dom små sidorutorna också lutade.

En länk till reefcentral där mitt akvarium finns på bild

MVH Richard

Ps. du som är intresserad skicka pm

lutande ruta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Visst har jag detsmiley17.gif. jag har själv designat karet. Botten var 65 och upptill 55, alltså 10cm, grader får du räkna ut själv smiley2.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Tänkte på detta med lutande rutor..? Svårt att komma åt nere ute i hörnen? smiley5.gif Eller är det bara en inbillnig?

Det var ett fint akvarium den där killen hade, wrang.. smiley2.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Ja karet han har är grymt snyggt.

Är byggt utav Carsten på Decocean i Köpenhamn

Lite mer svar från killen:

Det giver en fantastisk effekt at forruden skråner syntes jeg. Man kan stå og kigge direkte ned på bunden af akvariet, hvormed koraller tridacna mm. for væsentligt flottere farver.

Spille: Är det samma kille som bygger mitt nya kar.

Hansom bygger mitt bor i Mullsjö

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

På Majornas glas i GBG står ett med lutande front som affärsinnehavaren tycker att han misslyckats med går säkert att köpa för en billig penning. Köptesjälv ett vägg akvarium där för 1500 som jag senare såg martin timmel pilla med i sitt program där han påstod att de kostade 9000 spänn så glas killen där e billig han

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Jag vet en kille som har ett sånt kar till salu.Det är dock lite mindre ändanskens. Ett hörnakvarium somär 120cmdjupt + 120cm långt på sidorna.ca 700 liter har jag för mig. Det är "diamantformat" om ni hajar.. Det kommer från akvarielagret i Bromma från början vet jag. Det är väldigt schysst med lutande front för man slipper bli "snurrig i huvet" av brytningsfel när man tittar in i det, även uppifrån/stående och ner. Han skulle ha 6000:- med bänk tror jag. Han bor vid norrtälje.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...