Gå till innehåll

erfarenheter beställa från nätet..


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Guest Gäst

Någon som har bra erfarenheter av att beställa från nätet. Teknisk utrustning i första hand.

Kom gärna med förslag på sidor.

http://www.aquaristic.net/verkar bra men jag kan inte komma fram till hur mycket det kostar att beställa därifrån hem till lilla Sverige.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

om det lönar sig? Det beror på vad och hur mycket du skall beställa.

Har för mig att det kostar kring 300:- att beställa hem hit. Priserna i tyskland ligger ju oftast långt under de svenska, så med den aspekten i tanken så är det en bra väg att gå.

Sedan kan det ju bli lite krångligare med garantier och support.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Hejsan jag har beställt PVC rör/kranar/genomförningar från http://www.aquaristic.net/ har ännu ej fått mina saker men har fått frågan att några delar som jag beställt dröjer ytterliggare ett "tag" vill du att vi skickar det som är inne eller vänta frågade dom.

Jag skrev som svar. Skicka det som är inne och låt det andra vara.

Så hoppas att jag har mina alla delar nästa vecka. Om så att det kommer nästa vecka (Fraktid 3-5dagar) så har det tagit 3 veckor.

Pris Frakt 18 Euro idag ca 163:- max vikt 32kg

Kran 25mm

9.49 euro = ca 90kr

från 400:- i sverige

Tankgenomförning 25mm rör

10.30 euro = ca 100:-

400:- i sverige

PVC rör 25mm

1,60 euro = ca 16kr/m

ca 60kr/m i Sverige

Så visst lönar det sig att beställa detta från tyskland i vissa fall, tycker dock att elprylar skall man nog ändå köpa här i sverige, garantin och supporten är 100% lättare om det skulle krångla.

Undra vad allt jag beställt skulle kostat i Sverige så i mitt fall var det solklart att beställa rör etc från tyskland det hela gick på 1500:-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Särskilt på PVC är det mycket lönande,,TYVÄRR får jag väl säga för visst hade man väl önskat att man inte behövde gå utanför Sveriges gränser. Priserna på sånt ligger 300-400% högre i Sverige och på stora kranar ibland ännu mer så frågan e om man har råd att vara lojal med de svenska handlarna på vissa saker..

Hm, 16:-/m var ju riktigt billigt Wrang.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Visst är priset på många delar väldigt dyra i Sverige, men det finns undantag.

Pga av att jag är"jävig" och pga forumets regler kan jag inte publicera adressen här i forumet utan Christians tillstånd.

Christian, jag hoppas dock det är ok att nämna att det finns en länk under Svenska butiker som leder till ovan nämnda webbshop. Anser du det opassande får du ta bort detta inlägg. Du kanske kan publicera länken för att hjälpa våra medhobbyister som vill handla i Sverige till ganska skapliga priser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

jupp kanon sida Uffe fick tips av kompisen "robban" ska lägga en beställning så snart ekonomin tillåter ! mkt bra intiativ & mkt bra priser

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Som "Micke" just nämt så är denna sida väl värd ett besök om man är på jakt efter billig PVC på hemmaplan! Ett lysande initativ Uffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...