Draedon Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 Har beställt 2st. valenciennea randalli, http://www.meerwasser-lexikon.de/de/13/1915/Valenciennea/randalli.htm undrar bara om ni har något tips för hur man ska mata dom? om jag har fattat det rätt så håller dom sig på botten och smyger runt, när jag matar så tar ju övrig fisk maten direkt vid ytan.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
atropos Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 Har beställt 2st. valenciennea randalli, http://www.meerwasser-lexikon.de/de/13/1915/Valenciennea/randalli.htm undrar bara om ni har något tips för hur man ska mata dom? om jag har fattat det rätt så håller dom sig på botten och smyger runt, när jag matar så tar ju övrig fisk maten direkt vid ytan..när jag hade sådanna så tog jag en växttång och knep fast mat i den så kom dom fram och åt av tången !! lite rädda för den i början men när dom vet att där e mat i tången när den kommer ner så kommer dom fram direkt !! en sådan tång kostar ca 100 kr ! testa och lycka till ! micke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 15 februari 2007 Författare Dela Postat 15 februari 2007 växttång? nu hänger jag inte med riktigt, menar du den sorten man brukar ha för nori/sallad till kirurger?jag tänkte annars om man skulle testa det gamla mandarintricket att lägga mat i en glasburk och placera på botten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
atropos Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 Nej det är en sådan växttång som man planterar växter med i sötvattensakvarie !man kan säkert ha den till annat osså som att plocka upp döda fiskar o så !! en riktigt bra hjälpreda till akvariet . den är ca 70cm lång ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.