Mejsel Postat 15 februari 2007 Postat 15 februari 2007 Kollade på detta i Marcus tråd om sitt 1300liters.Någon mer som har nån info om detta?Jag blev sugen och funderar på att köpa hem, en laddning.Kanske kunde gå ihop några stycken och samköpa för att få ner frakten/bit?Men man vill ju veta lite om det först så är det nån som vet mer...?Jocke Citera
Raketforskaren Postat 15 februari 2007 Postat 15 februari 2007 Jag antar att du funderar på att beställa från Tyskland!? Har du kollat vad fraktpriset hamnar på om du beställer själv? Det är billigare med frakt i Tyskland än i Sverige. Jag undrar om fraktavgiften verkligen kommer bli väsentligt lägre om man går ihop några stycken på en beställning. På en stor och/eller tung försändelse tillkommer dessutom en extra avgift för skrymmande gods.Jag vill inte låta negativ, men personligen tycker jag att det är värt några extra kronor att få paketet direkt hem. Citera
Mejsel Postat 15 februari 2007 Författare Postat 15 februari 2007 Frakten låg på ca 80 euro.Det spelade inte så stor roll om det var 1 bit eller 10 st.Tänkte om det var nån runt växjö som ville samköpa.Annars köper jag själv om jag vill ha.Men i ett 250 liters går det inte in så många ; )Jocke Citera
Raketforskaren Postat 15 februari 2007 Postat 15 februari 2007 Oj, 80 Euro var lite mer än vad jag trodde. Det brukar inte vara fullt så dyrt. Om det är någon annan i närheten av där du bor som också skall köpa så lär det ju bli några sparade hundralappar åtminstone. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 15 februari 2007 Postat 15 februari 2007 Flyg kostar så. Om dessutom värde så kan det springa upp till 300€ Citera
Raketforskaren Postat 15 februari 2007 Postat 15 februari 2007 Ja, om det är flyg så förstår jag att det kostar en del. Det fina med att beställa från Tyskland brukar ju annars vara att man kan slippa flyg, utan att frakttiden blir för lång. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.