Gå till innehåll

Vad behöver jag till starten ?


neno1717

Rekommenderade inlägg

kör med LS istället för sten, och låt akvariet bli 'inkört' innan du börjar med koraller/fiskar.

beror lite vad du tänkt ha i akvariet, men ska du ha ljuskrävande koraller behöver du mera ljus än 2*30W. Kan vara bra skaffa en skummare med, inget måste men underlättar.

samt läs på här på guiden, finns massor av information.

lycka till

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mer cirkulation behövs också. en koralia till bör du skaffa dig. jag har en koralia 2 och en koralia 4 i mitt nästan 300-liters, och jag tycker det är på gränsen till för mesigt. belysningen skulle jag fixa ett gäng t-5 lampor på 39 watt också.

men det har ju att göra med vad du har för mål. Så de två viktigaste frågorna för fortsatt hjälp är nog

1. vad har du för mål med akvariet

2 vad har du för budget?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vill du bara ha fisk behövs det inte, men du kommer vilja ha koraller senare... tror jag. men du kan ju köpa bättre belysning sedan om du ändå har en belysning nu.

du kan ju se om du får göra hembesök hos någon saltis i malmö... då brukar man få ännu mer frågor och en hel del svqar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...