donrosa Postat 17 februari 2007 Postat 17 februari 2007 Håller på att starta ett 260L hörn akvarium.Vi funderar på att köra med 2st pumpar.Finns det några tips på "tystgående" pumparoch vilket flöde ska vi välja?Med vänliga hälsningar.Lars Citera
Wiking Postat 17 februari 2007 Postat 17 februari 2007 Jag startade upp min 275l kub för en vecka sedan och har 2 stycken Hydor Koralia 3:or. Så här långt är jag m y c k e t nöjd med dem, dessutom bra pris. Citera
Manks Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 har en nyinköpt koralia 2 och en 4 i mitt 270-liters. mycket nöjd även om de känns lite klena jämfört med vad man är vn vid,m men det kanske är den breda strålen? hyffsat tysta är de också. Citera
donrosa Postat 18 februari 2007 Författare Postat 18 februari 2007 Tack!Har funderat på hydor koralia.Har även fått tips om att Eheim är tysta och drift säkra.Är det någon som vet något om dem.Håller på att starta vårat första kar så vi har ingen erfarenhet själva. Citera
pikkenix Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Är själv i uppstartsfasen (så rätta mig gärna om jag har fel) men Eheim har ingen "stream"-stråle (bredare vattenstråle) utan en smalare ståle (samma cirkulation på en mindre yta vilket gör att just u strålen blir det ett väldans flås men runt omkring händer inte lika mycket).Koralia som nämnts i tråden är en sk. stream - har själv 2st Koralia 4 och är mycket nöjd än så länge.Eheim är annars kända i sötvattensvärlden som väldigt bra och stabila - dock kostar de mer än många andra märken. Kan väl jämföras med deltec i saltvattensvärlden. Kostar lite mer men man får kvalitétsgrejer. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.