jör.. Postat 4 mars 2007 Postat 4 mars 2007 Är det någon som har förslag på en timer eller annan tidsstyrning för 12 v DC.Jag skall tidsstyra 4 st slangpumpar. Citera
Robert Lennqvist Postat 4 mars 2007 Postat 4 mars 2007 Jag är inte helt 100 på vad du menar. Är det så att du behöver tidsstyra en 12 V signal?Om du behöver 12 VDC som slår av och på vid givna tider så är ju en väldigt enkel lösning att köpa en vanling 230 V timer och en liten adapter/batterieliminator på 12 VDC. Plugga i adaptern i timern och så har du en 12 V spänning som du kan styra.Beror ju på hur exakt styrning du behöver. Den här lösningen ger troligen en maxupplösning på 1 minut, kan vara för dåligt om du ska dosera kemikalier. Beror lite på dospumparna. Citera
jör.. Postat 4 mars 2007 Författare Postat 4 mars 2007 Ja jo. Hade tänkt mig just det men något mer kompakt rent fysiskt.Det finns ju timers med fler uttag förstås.Vill få det i en inte allt för stor plexilåda.Typ om det finns några typer av tidsreläer med in 230 och ut 12VDC. Ja och en LÄTT förståligkopplings schema . Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.