Gå till innehåll

stoppa ljuset


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Släcker?? smiley17.gif Nej skämt åsido, Du kanske måste sänka din armatur något, men inte för mycket om du har MH, eller så får du försäka "skärma" av på framsidan, min armatur har en liten justerbar plåtbit som fungerar bra. Men om du har soffan nära akvariet så kommer det nog alltid att vara svårt att undvika att bli störd.

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

själv så har jag byggt en "huv" till huvud karet smiley4.gif men än så länge är inte refugiet det fast jag bara har ett lysrör över det så blir jag störd av att det sprider ljus åt alla håll

därför undrar jag hur alla andra gör , verkar vara vanligast med att ha en armatur som hänger en bit ovanför de verkar lysa upp hela omgivningen

__________________

/Igge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en huv som täcker hela karet . Det är minimal läckage med ljus från denna. Tycker det är snyggare med en armatur som hänger ovan karet men vill ändå inte ha en pg ljusspridningen i övriga rummet.

__________________

MVH

Christian

wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...