Guest sticko Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Skall släppa ut lite sniglar idag på "grönbete" i mitt 63-liters... vilka sniglar föredrar ni?? Astrea eller Turbos, eller är det vilket som...hur många ska man ha i ett 63-liters?? och vad brukar dom kosta?? Citera
TedA Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Jag föredrar nog Astrea eftersom de är lite mindre.// Ted Citera
Dykaren Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Helst blandat med Turbo, Astrea och Trochus.Hur många beror på hur mkt algtillväxt du har. Jag skulle tippa att cirka 10 är lagom.Pris från 35kr och uppåt.Var noga med salthalt, temperatur och PH när du vänjer in dem i ditt kar. Sniglar är känsligare än många tror. Citera
Guest sticko Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 okey. låter bra....är också lite innne på att slänga i nåra eremiter också, har hört att dom ibland kan vara lite *taskiga* mot sniglarna, men generellt sätt så är det väl inga problem att blanda eller....?? Citera
Dykaren Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Om eremiterna har gott om tomma skal att välja bland så brukar det gå bra...Jag hade dock inte chansat. Jag har gjort mig av med mina eremiter. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.