Guest oceaN Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Har sett att folk har byggt en "ställning" av plastrördär de sedan staplar sin LS på. Finns det någonsom skulle kunna förklara för mig hur man bygger en sådan och vad man bör tänka på, material osvVillka fördelar/nackdelar finns? Citera
Guest sgadrian Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Jag byggde en av 25mm pvc-rör. Böjar och allt finns ju bara till att limma. Sedan borrade jag små hål i rören lite var stans så man kan fästa stenen. Citera
zippo Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 jag byggde av nätet i en brödback ,skar ut och drog ihop med buntband sedan fäste jag den lite löst med lite silicon på bottenglaset bara fungerade mycket bra så nu har jag en "kanal" på ca 15x20cm tomrum som jag har enpump sitter i ena änden och blåser bakifrån framåt igenom stenen Citera
Guest oceaN Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 sgadrian:Fäste du hela ställningen med silikon på bottenglaset? Zippo:Har du någon bild på hur det ser ut? Har lite svårt att få en riktigt bra bild av hur du menar =) Citera
Guest sgadrian Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Nope jag fäste den inte alls, jag byggde den så den står av sig själv. Citera
zippo Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 nej ingen bild & jag fäste den bara så att den inte skulle röra sig medan jag la på sten den står annars av sig själv , ser ut som en klätterställning ungefär ,mycket omtyckt av mina kirurger iaf Citera
Beppe Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Så här såg min pvc ställning ut innan jag startade Uppfästning av sten på ställningenNär vattnet var tillsattMvh Beppe Citera
Beppe Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Denna bild är tagen precis efter vattnet var tillsatt. Stenarna är uppbyggde kring den ställning man såg (förhoppningsvis) på bild 1Mvh beppeMvh Beppe Citera
Guest oceaN Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 tackar! är det några speciellabuntband man behöver? Citera
Beppe Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Jag har för mig att de svarta håller bättre. Var dock noga med att de är fria från metalltrådar som vissa ska ha.Mvh Beppe Citera
Guest sgadrian Postat 19 maj 2004 Postat 19 maj 2004 Vart kan man köpa pcw-rör? Zoogiganten kan beställa hem, Akvarieudstyr i köpenhamn har. Sedan finns det säkert någon vvs-affär i Lund som har. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.