Gå till innehåll

extremt aggresiv sixline wrasse


Draedon

Rekommenderade inlägg

Igår köpte jag ett par fröknar och en dvärgaborre, visst en liten chansning tänkte jag då fröknarna kan vara rätt elaka.. men till min stora förvåning så var det inte fröknarna som ställlde till det utan min sixline wrasse! Det lilla aset till fisk har nästan jagat ihjäl diademan och den har bitit av fenorna på den ena frökenfisken och den andra ser jag inte till.. Wrassen har hitills varit kolugn, men nu när dom tre senaste små fiskarna kom i burken har han blivit den värsta mobbaren jag sett..

Vad tror ni, kommer han ge sig med tiden?

Plan b, förslag på fisk som äter wrassrar? ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade i stort sett samma problem med mina tre prickiga frökenfiskar dom höll hela karet med järnhand.

så när jag köpte en fin kirurg så började dom jag runt den stackaren oxå å bet han på fenorna.

Så jag satt i en fälla en vanlig plast burk med ett hål i som jag stoppar lite fryst artemia i och eftersom dom va dominanta så fick ingen annan komma nära.

Så med lite tålamod så gick dom i båda två efter en halv dag eller nått sånt det gäller bara att dom vänjer sig vid burken.

Så prova med en sådan så kanske du får upp den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Igår köpte jag ett par fröknar och en dvärgaborre, visst en liten chansning tänkte jag då fröknarna kan vara rätt elaka.. men till min stora förvåning så var det inte fröknarna som ställlde till det utan min sixline wrasse! Det lilla aset till fisk har nästan jagat ihjäl diademan och den har bitit av fenorna på den ena frökenfisken och den andra ser jag inte till.. Wrassen har hitills varit kolugn, men nu när dom tre senaste små fiskarna kom i burken har han blivit den värsta mobbaren jag sett..

Vad tror ni, kommer han ge sig med tiden?

Plan b, förslag på fisk som äter wrassrar? ;)

Otroligt! Med tanke på hur min sixline är så är det svårt att förstå att det finns såna Cujo exemplar. En hyfsat vuxen sån här: http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=133 Skulle nog kunna sätta punkt på wrassens framfart..................kanske får du även uppdatera resten av fiskbeståndet efteråt........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...