Gå till innehåll

Sofies 200 liters nybörjarförsök :)


patchi

Rekommenderade inlägg

Ah okej! Tack! Så om jag skaffar större så småningom så kanske hon kan få en gubbe? :)

Det har förekommit att vissa leverantörer har klippt fenan så hanen blir en hona synligt sett, den växer ut igen .. Så är fenan utan spets även senare så är det en hona.. Sen när dagen kommer får du stå i butiken o kolla in ett ex men hög fena (tills någon av dom reser fenan dvs) så får du din hane.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack tack :) conny, nej sist jag var inne där så höll han på fixa iordning ett stort korallkar såg det ut som, är det fyllt nu? :) såg att han skrivit att det fanns eyphyllia mm att köpa nu i blocketannonsen. skoj om det blir lite bättre utbud, hojta gärna till om ni ska dit nån dag kan jag göra sällskap :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej :) får väl ta en tur dit imorgon då ;) har ledigt denna vecka från skolan. Syns man pluggar och är fattig bara :P Haha har redan shoppat lite mer än ja skulle ;) pojkvännen tycker jag är hopplös, följde ju med en vän till Stockholm och passade på besöka triton o då kom ju mandarinen med hem och en bit flakmontipora o en eldräka. Sen beställde jag prylar från pwss med lite onda blickar som följd, men det var ju grejer som måste has ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Tack :) gobyn hatar mandarinen men den hatar iofs alla fiskar ;) men det funkar. Mandarinen befinner sig överallt i grottor på höjden och gobyn bara längs botten. Jag har ju mycket sten och grottor byggt på höjden så mandarinen har tagit ett annat våningsplan bara ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej den är smal än :/ kläcker Artemia men vet inte om den äter nått av det. De andra fiskarna älskar det. Den visar noll intresse för mat. Men pigg är den. Är orolig den inte ska överleva. Jag ser ju massa kryp i stenen men den verkar inte få tag i dem..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...