Lägre djur
2 702 ämnen i detta forum
-
För ett par månader sedan började jag fylla på akvariet med zoanthus. Men bara några dagar efter varje inköp så tynade polyperna port på några dagar och korallen dog. Jag kollade givetvis värden, strömmar, ljus etc. Allt annat måde bra och mej vetligen så var det inga fiskar som mumsade på polyperna. Fär 6-7 veckor seda köpte jag en grön zoanhus med tanken skam den som ger sej. Efter att ha plaserat korallen så höll jag den under ständig uppsikt. Precis som med dom andra korallerna började den tyna bort efter bara två dagar. Nu blev det att gå upp på natten med ficklampa och spana. Varge natt httade jag en sorts sjöstjärna på korallen som jag plockade bor med handen. Tänk…
-
- 20 svar
- 3k visningar
-
-
Det konstigaste hände idag när jag skulle limma fast en fragg i ett av mina kar. Upptäckte den här mystiska klungan uppe vid vattenytan när jag skulle starta pumpen igen. Dom verkade dra sig till en av LED spotsen då hela klungan flyttade sig efter den när jag försökte skjuta undan lampan för en bättre bild. Är det någon som någonsin sett något liknande?
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-