Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

LED-byggen

1. Jag är på jakt efter en switchad spänningsmatare/transformator, som tranformerar nätspänning ned till 12V. Jag har idag en batterieliminator, men skulle vilja ha en som bara har två sladdar in, två sladdar ut.. så man slipper ett inbyggt jack... alla batterieliminatorer jag sett har ett inbyggt hus, med switch och kontakt.. jag vill ha separat. Vidare.. vart kan man köpa timers? klocktimers.. inte sådana på klas ohlson, utan något som går att bygga in i en box... Tack Peter

• 4 svar
    • 1,4k visningar
  2. Started by patrikk,

Hejsan, Jag vill byta ut mina kablar mot något mer praktiskt och snyggare. Jag vill montera kontakter på kylfläsen för att sedan sätta i kablar i kontakterna som sedan går ner till drivarna. eftersom jag inte kan så mycket om en så har jag lite funderingar på vilka kablar man kan använda. Kan man använda 3.5mm hörlurskontakter med tanke på kabelns tjocklek och och strömstyrkan som jag gå igenom kabeln? mitt mål är följande. så platta/tunna/små kontakter som möjligt som kan fästas på flänsen. kontakten måste ha minst 4 poler men gärna 8 och det ska finnas kablar som är enfärgade gärna förseglade vid hanen från fabrik. Har ni några tips? eller bilder på era kontakter?

• 11 svar
    • 4k visningar
  3. Started by Mr_Ewing,

Jag vill få tag på en DC-plugg (kontakt hane/hona) som klarar 48V och cirka 6A. Jag har letat lite men blir inte riktigt klok på vad kontakterna klarar i ampere.

• 0 svar
    • 3,5k visningar
  4. Started by Tompa72,

Hej, Hjälp!! Jag blir tokig på detta.. =) Jag undrar hur jag ska räkna på driversen som driver led:sen? Om jag har har 40st 3w chip, hur kraftig ska då drivern vara? Ska väl lägga till att jag vill göra 4 - 6 slingor av dessa. Chipen jag har ligger på 3.4v så ska jag ha en driver som ger 3.4v eller ska jag räkna ihop alla chip för att få rätt volt antal? Jag har även 10w chip som drivs av 12v, hur gör jag med dom? För dom kan jag väl inte blanda med 3.4v chip ? Kan lägga till att jag har 4 st www.ebay.com/itm/320872896539?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 4 st www.ebay.com/itm/230754945661?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 4 s…

• 16 svar
    • 1,4k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.