Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ZEOLight

1. Started by izfisk,

Hej är nyfiken på hur mycket Zeosten använder ni som kör? FM:s dos rekommendationer är 1000g per 1000 liter och kz är en liter sten på 400 liter vatten(har ifs inte vägt en kz påse) men det känns som det blir betydligt mer per liter? Vad händer om man ökar stenmängden? MVH /Peter

• 0 svar
    • 1,8k visningar
  2. Started by dr.dator,

Bestämde mig för att konvertera mitt kar till FM zeolight. Kör vodka och ättika för att kontrollera näring nu. Problemet då... Kom över en reef octopus ZF140 billigt och tänkte börja med den och sen eventuellt uppgradera till en Zeomatic. Men nu visar det sig att hålen i rastret är så stora att många av de mindre stenarna tar sig igenom. Som jag förstår det så är KZ-stenarna större vilket säkert funkar. Men är det någon skillnad i övrigt? Eller finns det något annat smart sätt att lösa det? Sent from my iPhone using Tapatalk

• Gilla
    • 4 svar
    • 2,4k visningar
  3. Started by PatrikD,

Hur bra är denna stora apparat? Jag kanske kan skohorna in den mindre modellen i min lilla sump. Finns det nåt som brukar krångla? Ljudnivå? Driftsäkerhet? Rengöring, hur ofta? Jag har just läst en äldre tråd om zeomatic. Nu har lite mer tid gått och det finns kanske nya erfarenheter.

• 3 svar
    • 2,5k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.