GHL
57 ämnen i detta forum
-
Jag undrar om det finns förlängningskablar till alla prober, nivågivare, doser 2 etc etc och om dessa går att köra hur långa som helst? Hade eventuellt tänkt ha allt i en garderob som finns bredvid karet men detta innebär att kablarna kanske måste vara ca 5 meter långa för att dras på ett någotsånär vettigt sätt. Klarar Doser 2 transportera ballingen genom 3-5meter slang? Annars får jag försöka klämma in ballingen under karet men vet ej om det får plats. Mvh Kim
-
-
- 9 svar
- 1,5k visningar
-
-
Härunder kommer ett exempel på hur man kan programmera ett denitrifikationsfilter under inkörningsfasen. Man ställer ett konstant flöde på matarpumpen med hjälp av pumpen, ventil eller annan inställning. Gör en cyklisk timer. Jag valde här 60 sek på och 60 sek av. Dessa tider kan behövas ändras i det speciella fallet. Precis i starten och med en pump med högt flöde skall man kanske ha 15 sek på och 105 sek av. Det får man ha en känsla för Sedan går man till sin redoxelektrod. Här har jag valt -25 men det är därför att jag har lite speciella grejer med den elektroden. Men om man börjar med ett lågt flöde i starten så skall …
-
Ska beställa en Profilux och vill bara dubbelkolla så det blir rätt. Det är shuko jag ska ha va? När det gäller betalning, går det bara med paypal? Trodde det skulle gå med Visa. Mvh Kim
-
- 4 svar
- 873 visningar
-
-
Hi.. Tänkte byta ut min Reef Angel mot en ny dator.. Har tittat lite på Apex och Ghl men som det ser ut nu så lutar det GHL. ((Apex säljer inte den nya power-bar i eu. (Tomtar) Tänkte köpa dessa två. GHL ProfiLux 4 Mega-Set black Expansion Box 2 black Har en 8-10st pumpar och 5-6st level givare som jag vill koppla in, och ska bygga ett eget batteri backup till vissa pumpar. Någon som har schema på portar? (Tänker inte betala 300kr för en level och 800kr ir-level.) Port 1-10V-interfaces port Level sensor input /maxium
-
- 3 svar
- 1,9k visningar
-
-
Hej Ni har väl inte missta att GHL lanserar sin nya produkt ProfiLux 4 till väldigt bra priser om man köper från deras hemsida (frakt tillkommer). MVH Lasse
-
Hur fungerar det egentligen. Får pumparna strömförsörjning från Profiluxen? Jag nästan fattade det så när jag läste om Profilux 4 men det kan väl inte stämma? En annan sak, om den gruppen som profiluxen är kopplad på blir strömlös, innebär det då att programstyrning som man ställt in slutar fungera? Slutar pumparna att fungera helt? Så fall har jag ingen nytta av batteri-backup på pumparna. Mvh Kim
-
-
- 3 svar
- 701 visningar
-
-
Här kommer en liten handledning hur man gör en inställning på ProfiLux 3.xx för att kunna ha både en kylare och värmare igång utan att ha två fysiska prober. Använder man bara en temperaturgivare så kommer både värmaren och kylaren att under vissa intervall gå samtidigt om man vill ha en väldigt stabil temperatur. Man har då samma börvärde och hysteris. Säg att vi satt önskat värde på 26 grader och har en hysteris på 0,2 grader. Har vi en kylare inkopplad på en sockel (decrease) så kommer den att gå på över 26,2 grader och gå av vid 26 grader och är dessutom en värmare kopplad på en annan socket (increase) så kommer den gå på vid 25,8 och av vid 26 grader. Hä…