KH Director
3 ämnen i detta forum
-
Hejsan alla, tänkte dela med mig lite av min KHD resa. Installerade denna för ca ett år sedan och har både älskat och hatat den. Det är nog egentligen inget fel på själva hårdvaran / mjukvaran men otydliga instruktioner kan ställa till det en del. Jag hade problem med spökvärden eller vad man skall kalla det, mätresultat som plötsligt inte stämde och sedan helt plötsligt stämde igen. Jag mätte , kalibrerade och gjorde allting rätt tyckte jag men fick ingen ordning på det. Mitt första stora misstag, när jag skulle installera funderade jag på hur jag skulle ställa grejerna kikade på lite bilder (tror det var här på guiden) och gjorde lika placer…
-
-
- 24 svar
- 2,7k visningar
- 2 followers
-
-
Så fik jag mig en KH Direktor, med svettige händer oppnade jag den och hittede en manual. Seneste KH mäter jag hadde tog mig 1 vecka at få till at fungera Men ca 1 time senera hadde jag gennemfört mit förste test, 8,1 fik jag och mit Hanna fik 8,18 hvilket er bra nok for min del. Man kan enkelt i appen korrigere så man får helt perfekt resultat, 8,2 for min del. Men er det så vigtigt. Man skal kalibrere pumper och PH elektrode (referance väske fölger med) Sen skal man mäte längden på den slang man tar vatten i från, och sätte ihop maskinen. Och sen er det klart. Trevligt at man får med 1 liter reagens på köpet, och veldig trevligt at den er…
-
- 1 svar
- 820 visningar
-
-
Jag har en KH director som bara sitter då jag inte löst hur man ska montera prefiltret på slangen som suger vatten från akvariet. Jag har antagit att det är vanlig 4/6mm slang som ni använder till detta men hur fasiken får ni då till det lilla prefiltret som man ska använda på slangen. Det är ju ett par minimeter för tjockt och jag har inte lyckats få dit det. Använder ni det eller chansar ni och kör utan?
-
-
- 2 svar
- 1k visningar
-