Fisherman`s Friend Postat 31 mars 2007 Postat 31 mars 2007 Hej har en xzhanturum som har fått vita prickar. Har ett lifeguard uv som jag inte bytt lampa på och den har varit i gång drygt fem år nu är det dags då ? Vad kan jag annars göra för fisken är verkligen vacker och dyr Citera
Capote Postat 31 mars 2007 Postat 31 mars 2007 Det finns ett rör i Lifegard som fräts ned och måste bytas då och då. Annars får du ingen effekt av UV't för vattnet cirkulerar inte förbi UV't mer än i en liten del.Man kan ibland känna att UV't är varmare i ena änden. Det brukar tyda på uppfrätt rör. Citera
Fisherman`s Friend Postat 31 mars 2007 Författare Postat 31 mars 2007 oki så du tror det är dags med tanke på att det varit på dygnet runt i snart 6 år Citera
Capote Postat 31 mars 2007 Postat 31 mars 2007 Låter länge tycker jag men kolla för säkerhets skull med Korallfisken. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 3 april 2007 Postat 3 april 2007 I alla proffsanläggningar så byter man var 6:e månad!!! ... så det är hög tid. Citera
Fisherman`s Friend Postat 4 april 2007 Författare Postat 4 april 2007 jag fick just veta det av korallfisken pinsamt dåligt av mig. sen vet jag inte om man kan kalla mitt akvarium proffsanläggning Citera
Lifen Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 Man brukar få avlufta Lifeguards stående UV-C då de blir varma i toppen, jag brukar skruva upp det transparenta lilla locket som indikerar om lampan är tänd eller ej. Tills det kommer ut vatten.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.