Gå till innehåll

Bruksanvisning, Terra Nova Skimmer 400p??


Rekommenderade inlägg

Japp, där har du manualen på engelska.

Kör Babelfish (http://babelfish.altavista.com/) och välj översätt från tyska till engelska på länken http://www.terra-nova-pro.de/html/installationshinweise.html så är det tillräckligt för att du ska förstå tror jag.

Jag har inte haft 400:an men 1200 och den behövs ställas in så att rätt vattenflöde går genom skrumamren (så att vattennivån i skumamren ligger rätt, den ska ligga strax under skummarkoppen i "tratten" på 1200:an). Har du nivån för högt är risken att den skummar över för att för mycket vatten kommer över i koppen, för låg nivå ger ingen effekt alls då skummet inte orkar upp till koppen. Hojta till om du har fler frågor så ska jag försöka hjälpa till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Äntligen är rummet fixat o akvariet på plats...provade skummaren med sötvatten men det kom jätte få bubblor i skummar kroppen..nån som vet varför?, nån som har en sådan skummare som kan hjälpa mig att fixa till den?

Det funkade inte för dig just på grund av den anledningen att du körde med sötvatten, det funkar nämligen inte att köra en skummare i sötvatten.

Läs mer i denna tråden.

Skummare till sötvatten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...jag menar inte själva skummet utan luftbubblorna som ska bildas i skummarkroppen, inte skummet som bildas i skummarkoppen...?

Jag säger inte att det är så, men det är ju så det är....:)

Sorry, en god vän sa det en gång, ungeför som det du skrev ovan.

Bubblorna som bildas av luften som sugs in i slangen som sitter på pumpen och som sedan slår isönder bubblorna till ännu mindre bubblor, blir ju till det skum som samlas i koppen efterhand. Det stämmer att det blir bättre resultat i saltvatten, minns inte exakt varför, men så är det iaf. :)

Lås igenom bruksen så ser du var du ska placera skummaren samt pumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oki doki....har ingen bruks till den...köpte den beg...ingen som kör med samma skummare som jag har, som kan ge mig lite råd =)...

Ha det i sommar värmen =D

Läser du ens vad folk skriver i den här tråden?

Kolla här vad jag länkade till för nästan två månader sedan:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...