Gå till innehåll

Har just köpt en 250W...


thomas5547

Rekommenderade inlägg

En lampa med några år på nacken..

Lampa med skruvfattning.. Men till mitt problem.. (om det är nått problem)

Vet inte hur många kelvin, lampan är på.. Men tycker inte att den lyser så mycket mer än min 150W..? Och sedan är ljuset lite mera åt grönare hållet..

Det fanns nån länk till nån sida, med en massa olika ljusyper och färger.. nån som har en sådan länk?

Ha de gött

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Granlund

Okej, vad man kan läsa ut av detta är följande: Lampan är tillverkad av Genaral Electrics,D står för dagsljus alltså nånstans mellan 4500-6500K, T står förmodligen förthallium vilket ingår i "metall blandningen" i själva lampan detta ämneger ljuset en grönton.

Hoppas detta var till nån hjälp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Granlund

Då kelvintalet på din lampa ligger lite lågt så tycker väl jag att du bör byta ut den mot en med ett kelvin påminst 10000 istället. Alternativt kan du komplettera medett antal actinic rör för att höja den blå delen av spektrumet en aning. Enannan anledning tillatt byta lampan är ju att du inte vet hur länge den är använd, MH lampor är ju lite av "färskvara" som du nog redan känner till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...