Gå till innehåll

PVC-dimensioner


ramq

Rekommenderade inlägg

Har funderingar på dimensioner gällande:


  • Eheim 1260/1262
  • Deltec UV-C 10/20/39W

Eheim: Sägs vara R25 (1") på sugsida och R20 (3/4") på trycksidan. Någon som kan verifiera detta? Är det part.nr. 721910706 och 721910707 på denna sida som skulle fungera? Kanske bäst att beställa 721910708 för att vara säker?

Valet av rördiameter har inverkan på hålet jag ska göra i sumpen, så det är väl lite viktigt att det blir rätt...

Deltec: 20mm anslutningar på både in-/utlopp, men skulle ena delen på 20mm unionkoppling fungera mot dessa? Hur har ni gjort det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderingar på dimensioner gällande:

  • Eheim 1260/1262
  • Deltec UV-C 10/20/39W

Eheim: Sägs vara R25 (1") på sugsida och R20 (3/4") på trycksidan. Någon som kan verifiera detta? Är det part.nr. 721910706 och 721910707 på denna sida som skulle fungera? Kanske bäst att beställa 721910708 för att vara säker?

Valet av rördiameter har inverkan på hålet jag ska göra i sumpen, så det är väl lite viktigt att det blir rätt...

Deltec: 20mm anslutningar på både in-/utlopp, men skulle ena delen på 20mm unionkoppling fungera mot dessa? Hur har ni gjort det?

Jag använder pvc-slang som anslutning mellan pumpar och pvcrör och andra anslutningar.

Fördelar: Flexibelt, lätt att ändra, tar upp en del vibrationer.

Nackdelar: ? ......ja, ja kom dragandes med mjukgörarna då.

För att svara på din fråga:

Ehiem 1262 trycksida: 18mm invändigt 24 mm utvändigt på "slangadaptern" Direkt i pumpen 28 mm invändigt.

Sugsidan: 28 mm invändigt 30 mm utvändigt.

Deltec 10W samt 20W är "hålen 20 mm invändigt. Skruvar man på anslutningarna så passar 10 mm slang på 10 W och 15 mm slang på 20W.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...