Gå till innehåll

Förlänga MCE600 insug


Rekommenderade inlägg

som trådnamnet säger, skulle man kunna tex sätta lite slang eller nått för att förlänga vattenintaget på MCE600 skummaren anledningen till detta är.

i min setup har jag den att slurpa från en ytavrinningskammare , som inte är direkt nått problem så länge man håller osmosvattnet på topp hela tiden.. men börjar bli lite orolig ifall man skulle glömma nån dag eller 2 då kommer den köra tomt.

är detta möjligt eller förstör man det "rätta intagsmängden" i skummaren ?

Mvh Matte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det låter som en väldigt fin ide laggeman, aldrig sett någon sån manick google här kommer jag :)

dock om nån annan vet av erfarenhet eller så berätta gärna om det går att förlänga för det känns bra mycket enklare.

Kan du inte sätta pumpens kontakt på en ytavkännare då? Så ifall nivån sjunker bryter den strömmen till skummaren.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara följa upp här för folk som kanske är intresserade, jag mailade till Deltec i tyskland och frågade om detta och jag fick ett snabbt svar att det finns ett "kit" som gör både inlet och outlet rören 10cm längre.

ska få ett prisförslag för detta väntar bara på ett mail tillbaka.

Mvh Matte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...