Gå till innehåll

Begränsa Clavularia


Rekommenderade inlägg

Rackarns att jag bor så långt borta annars hade jag hjälpt dig att bli av med lite:ler:

Du får skrapa bort när det börjar växa för nära andra koraller, är det "ny plantering" så sätt LSn med "luftspalt" till nästa sten så att den inte kan sprida sig.

Vill du fragga så sätt en sten mot clavularian så växer den över på den nya.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg en stenbit (ja inte fisken du vet) och när den då bredder ut sig över den tar du lätt bort den stenbiten .Och sätter in en blänkare att du skänker den mot att dom hämtar den hos dig. När det är gjort så tackar han /hon dig.Och du ler och sätter dit en ny stenbit. Samma sak igen.Snart är du då en högt aktad donator.Då kan du känna vad skönt det är att göra en anna glad utan att det kostat dig något.

Jo fan det gick inte du måste få en stenbit av den som får din sten.Men här kan du ta fisken den är god. Hur den tillagas kan säkert någon från västkusten ge dig tips om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer, jag har samma problem som dig.. jag har gett bort det som växer upp på andra stenar till vänner.. prova som står ovan att sätta den i sanden så att den inte kan växa upp på andra stenar eller på rutan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg en stenbit (ja inte fisken du vet) och när den då bredder ut sig över den tar du lätt bort den stenbiten .Och sätter in en blänkare att du skänker den mot att dom hämtar den hos dig. När det är gjort så tackar han /hon dig.Och du ler och sätter dit en ny stenbit. Samma sak igen.Snart är du då en högt aktad donator.Då kan du känna vad skönt det är att göra en anna glad utan att det kostat dig något.

Jo fan det gick inte du måste få en stenbit av den som får din sten.Men här kan du ta fisken den är god. Hur den tillagas kan säkert någon från västkusten ge dig tips om.

Hur många?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...